Més d’un 30% d’espanyols enquestats afirma que utilitza el seu mòbil per a pagar les compres

La segona edició de l’Estudi de tendències de pagament mòbil a Espanya, elaborat per Pecunpay en col·laboració amb Visa, ha revelat que gairebé el 40% dels espanyols enquestats utilitzen el mòbil per adquirir les seves compres. Segons aquest informe, aquesta dada puja 3 punts percentuals respecte a l’any anterior, fet que confirma així la tendència alcista a l’ús d’aquest mètode de pagament al nostre país.

Pagar amb el mòbil s’ha convertit en una acció cada cop més quotidiana, tant per l’agilitat com per la facilitat que ofereixen els smartphones a l’hora de pagar les nostres compres o serveis. Segons aquest estudi, gairebé la meitat dels usuaris de pagaments mòbils (49,4%) prefereixen abonar els seus comprar via mòbil perquè és un sistema ràpid. La senzillesa i la possibilitat de controlar millor les despeses són les qualitats positives que destaquen els usuaris en segon i tercer lloc respectivament.

Com que el mòbil cala en els pagaments del dia a dia, els imports no solen superar els 50 EUR. Segons l’informe, el 80% de les transaccions estan per sota d’aquesta xifra, en línia amb les dades de l’any anterior.

Pel que fa als productes i serveis, més de la meitat (50,7%) de les compres que fan aquells que utilitzen pagaments mòbils són de productes d’alimentació, segons apunta l’estudi. D’altra banda, i en un any de recuperació gradual de l’hostaleria i l’oci, gairebé un terç dels pagaments mòbils van ser per a aquest sector, segons els enquestats.

Antonio García Cruz, CEO de Pecunpay, ha assenyalat pel que fa a aquest estudi: “La digitalització en els pagaments ha crescut a uns ritmes més grans dels esperats, en part per la situació de pandèmia que hem viscut en els darrers anys. A més, veiem com els processos de doble autenticació han propiciat un entorn molt més segur i fiable, encara que hagin anat en detriment de l’experiència usuari al pagament”.

Per la seva banda, Eduardo Prieto, Director General de Visa a Espanya, reconeix que “És cert que progressivament el mòbil va guanyant terreny com a dispositiu per fer pagaments, però estic convençut que en els pròxims anys veurem més dispositius connectats que permetran als consumidors efectuar els pagaments de manera ràpida, fàcil, segura i sense la targeta física. Veurem com l’experiència de pagament estarà tan integrada a la vida quotidiana, que el mètode amb què procedim el pagament serà pràcticament imperceptible per als consumidors”.

Els joves, els que paguen més amb el mòbil

Els joves trien el mòbil com a mitjà de pagament favorit i triomfa especialment a la franja d’edat de 18-29 anys. A l’altre extrem hi ha els sèniors: més d’un 45% dels més grans de seixanta anys que van participar en l’enquesta manifesten que no els agrada pagar amb el mòbil. Per regions, els extremenys són els que afirmen utilitzar més els pagaments mòbils, seguits de prop per andalusos, canaris i madrilenys.