21 gen. Com fer un bon mailing pels teus clients
Els mailings continuen sent la forma més efectiva per comunicar-te amb els teus clients.
Dissenyar un correu electrònic amb una plantilla personalitzada, informant de les novetats, ofertes, promocions, etc. representa una eina molt efectiva per mantenir viva la relació amb els teus clients.
Però, què són els mailings?
Són accions comercials que desenvolupen les empreses en les quals s’utilitza el correu electrònic com a mitjà de comunicació per relacionar-se amb els clients.
Com puc utilitzar els mailings per promocionar la meva empresa?
Tot negoci pot dissenyar mailings atractius per informar de les seves novetats, però has de tenir present la seva finalitat.
Per exemple:
- Ets un restaurant i s’apropa la revetlla de Sant Joan –> Fes un mailing als clients que tens a la teva base de dades (sempre amb prèvia autorització per a l’enviament de mailings publicitaris), informant dels menús especials que has preparat per la revetlla. Juntament amb el text, afegeix una imatge vistosa i els encantarà!
- Gimnàs –> Al setembre comença la temporada. Informa de qualsevol novetat, ja siguin promocions especials per a familiars o amics dels socis, o bé si heu canviat els horaris de certes activitats.
- Ecommerce –> Fas rebaixes a la teva botiga online? Tens novetats a la teva pàgina web? Comunica-ho als teus clients.
- Ajuntament –> Informa als ciutadans de tota l’actualitat del municipi.
Quins continguts ha de tenir un mailing?
Dependrà de com sigui l’empresa, els seus clients i del que es vulgui comunicar. Però, en general, el text hauria de seguir aquestes premises:
. Interessant: si no envies un contingut que resulti interessant, que aporti alguna cosa nova, es donaran de baixa a llarg termini.
. Contingut que promocioni la teva empresa: recorda que un dels objectius és vendre un servei o producte de la teva empresa. No obstant això, has de tenir en compte que el retorn d’un mailing no és immediat, requereix temps.
En aquest punt, cal destacar que l’estratègia i força del mailing recau a la part de l’assumpte.
Com elaborar un bon títol per a un mailing?
L’assumpte ha de tenir entre 6 i 10 paraules, generant el 21% de taxa d’obertura, per sobre de l’estàndard de la indústria. No obstant això, la majoria dels e-mails que s’envien tenen assumptes d’entre 11 i 15 paraules.
Per què us remarquem tant la importància de fer títols curts? Perquè la majoria de mailings s’obren a través de dispositius mòbils. Els smartphones només despleguen 5 o 6 paraules en l’assumpte del correu, per això, la importància de ser breus i concisos.
Una altra bona estratègia és personalitzar els assumptes del mailing. Està comprovat que aquells que contenen el nom del destinatari tenen una taxa d’obertura 2,6 vegades superior. Ens ajuda a retenir el client.
Finalment, una altra opció és la d’utilitzar títols de cançons o pel·lícules. Segons un estudi de “Retention Science”, aquests s’obren el 26% de les vegades, mentre que els tradicionals, un 16%.
Com obtinc subscriptors?
La forma més habitual és mitjançant un formulari a la web, però pots oferir altres opcions, com per exemple, promocionant el servei per flyer o oferint descomptes o promocions si es subscriuen al nostre newsletter.
No obstant això, hem de tenir en compte que sempre necessitem el permís dels interessats, abans d’afegir-los a la nostra llista de subscriptors, si vols complir la Llei de Protecció de Dades i evitar, així, sancions econòmiques severes de l’AEPD (Agència Espanyola de Protecció de Dades).
Existeix alguna eina per dissenyar mailings?
Sí! Existeixen molts programes online que et permetran gestionar les teves campanyes de mailing. La nostra preferida és l’eina gratuïta Mailchimp!
Què puc fer amb Mailchimp?
. Crear i organitzar llistes de subscriptors. Pots crear tantes vulguis.
. Segmentar llistes de subscriptors per enviar mailings el més personalitzats possibles.
. Crear mailings originals i atractius (mitjançant plantilles ja realitzades o amb disseny propi) sense la necessitat de ser un expert.
. Automatitzar enviaments de mailings.
. Veure la repercussió dels teus enviaments.
. Automatitzar el procés d’altes i baixes de subscriptors.
Puc personalitzar els dissenys?
Clar! Si ho desitges, et dissenyem una plantilla totalment personalitzada, amb el teu logotip, colors i tipografia corporativa i amb el contingut que desitgis. Després el pots reutilitzar perquè no hagis de dependre d’una empresa externa.
Quant costa enviar un mailing?
Depèn de diversos factors:
. El disseny del mailing.
. El nombre de destinataris.
. La periodicitat dels enviaments.
Si vols fer una campanya de mailing per als teus clients, contacta amb nosaltres a través del número de telèfon 902 00 25 30 o via correu electrònic, a grafix.@grafix.es i t’informarem encantats.