18 des. Com preparar la nostra botiga online per a la campanya nadalenca
Si després de llegir el nostre últim post ‘La campanya nadalenca es digitalitza” us hem acabat convencent dels potencials beneficis d’adaptar la vostra botiga tradicional a l’entorn digital, o si ja disposeu d’una botiga de comerç electrònic, avui us ajudem a preparar-la de cara a aquesta campanya en la qual ja estem immersos amb alguns consells pràctics i senzills:
– Aplanar el camí cap a la teva web: És essencial adaptar els nostres tags i keywords a les tècniques de recerca dels nostres potencials clients, que per Nadal difereixen amb les de la resta de l’any. Hi ha una sèrie de paraules clau que solen utilitzar-se de forma recurrent, com ara “regal Nadal”, “cupó-regals Nadal 2012”, “idees regals Nadal”, “que regal per Nadal”, “regals Nadal empresa” o “regals ràpids Nadal “, i que, si les tens incorporades, poden ajudar a posicionar la teva web. És aconsellable ampliar no només els productes, sinó els continguts relacionats amb aquesta festivitat. Si aquesta notícia s’omple de textos amb consells de compra, tendències i imatges nadalenques, milloraran sens dubte teus resultats en els cercadors.
– Explotar els teus ‘productes estrella’: Els usuaris volen comprar tendències: el més venut, el més cool, l’últim en el mercat. Aprofita. Identifica els teus Top Five i destacals a la pàgina d’inici. Quan estiguin ben localitzats utilitza un sistema de venda que mostri als teus clients altres productes relacionats amb el que acaben de seleccionar per a la seva cistella de la compra. I, tant per facilitar-li la vida a l’internauta com per millorar el posicionament SEO, no t’oblidis d’etiquetar correctament en grups de recerca com, per exemple, “regals per a la mare”, “regals divertits” o “els més venuts”.
– Revisar el correcte funcionament del teu plataforma i potenciar l’atenció al client: Si troben el més mínim problema, perdran la paciència i és molt possible que optin per anar a una altra portal. Així que avança-t’hi, planteja’t quins poden ser els seus dubtes i identifiqueu problemes es podrien trobar en el procés de compra. Una informació completa i una descripció detallada dels productes, informes d’estoc, períodes de lliurament, vies de pagament i polítiques de devolució … Assegura’t que quedi tot ben explicat i avalua la possibilitat de tenir sempre a algú disponible per atendre el client de forma ràpida i eficient.
– Optimitza la teva plataforma per a dispositius mòbils: Smartphones, Tablets, iPad, iPhone … seran, tal com vam exposar en l’anterior post, una eina molt utilitzada per efectuar les compres de Nadal: Les compres en línia a través de dispositius mòbils han augmentat a Europa un 152% durant aquest any i Espanya es troba en la tercera posició de vendes generades a través d’aquest tipus de dispositius, únicament per darrere dels països escandinaus.
– El boca-orella via Social Media: Aprofita la interacció directa amb els clients a través de les xarxes socials per atraure trànsit cap al teu botiga online i per saber què és el que els clients demanen.