Com vendre a Instagram Shopping?

Fa temps que Instagram és més que una xarxa social de fotografies. Una de les novetats d’aquest any és Instagram Shopping, una funcionalitat que permet a les empreses vendre els seus productes a través de les publicacions. L’eina s’expandeix a més països (Alemanya, Austràlia, Brasil, Canadà, Espanya, França, Itàlia i Regne Unit) després del seu èxit als Estats Units. Moltes empreses que han incorporat Instagram Shopping a la seva estratègia han incrementat el seu trànsit web.

Com funciona?

Per començar a utilitzar aquesta eina, cal complir diversos requisits:

  • Tenir un perfil d’empresa
  • Tenir l’última actualització d’Instagram
  • Vendre només productes físics
  • Tenir un mínim de 9 publicacions prèvies per activar el botó de “Compra” i així integrar el catàleg de productes a través de Shopify o BigCommerce.

 

Un cop Instagram hagi verificat el catàleg, ja podrem utilitzar-lo a les nostres publicacions. El procediment és molt senzill. Per etiquetar un producte, les empreses hauran de seguir el mateix procés que a l’hora d’etiquetar a una persona en una publicació, seleccionant l’opció de “Etiquetar Producte”. Només cal presionar sobre el producte que vulguin vendre per incloure el preu i una imatge.

Després de fer la publicació, l’usuari ja podrà adquirir el producte, seleccionant el botó “Comprar” del perfil de l’empresa. Tot seguit, la marca oferirà més informació sobre el preu i els detalls del producte. A més, el gran avantatge és que l’usuari podrà comprar-lo sense la necessitat de sortir d’Instagram.