15 set. Community Manager, un treball de 365/7/24
Als que apassionen les xarxes socials, ser Community Manager és un dels treballs més bonics que existeixen. Tasques com redactar l’article perfecte del bloc, pensar quin tipus d’informació pot resultar més interessant per compartir, dialogar amb els teus seguidors o monitoritzar en temps real que s’està dient de la teva empresa, és realment reconfortant.
Per dir-ho d’alguna manera, aquesta és la cara amable de la professió. El que desconeixen moltes persones i empreses és que darrere d’aquest tipus de treball hi ha molta dedicació. Un bon professional dels social media ha d’estar connectat els 365 dies de l’any, els 7 dies de la setmana i les 24 hores del dia.
La raó és que el món d’Internet mai dorm. Encara que hi ha pics de connexió, les persones tenim horaris i rutines d’ús d’Internet molt diferents. Per aquest motiu mai saps a quina hora pot sorgir una crisi de reputació en línia o quan poden enviar-nos un comentari urgent de contestar. Sense entrar en el cas de les multinacionals o empreses que els seus clients estan en països de diferents zones horàries. En definitiva, les xarxes socials no entenen d’horaris per aquest motiu cal estar permanentment alerta.
Amb això, molts de vosaltres probablement us estareu imaginant la figura del Community Manager molt semblant a la següent: una persona antisocial, amb unes ulleres impressionants i barba de tres dies, tassa de cafè en mà i escrivint tweets davant de l’ordinador a les 03:00 de la matinada.
La veritat és que la situació no és tan dramàtica. Els professionals de la comunicació en línia normalment tenim amics, fins i tot anem al cinema (probablement amb la pujada de l’IVA no tant), ens afaitem i acostumem a dormir de tant en tant. Si, alguns prenent cafè però no més ni menys que altres professionals.
Cal reconèixer que tot això ho podem fer amb l’ajuda dels nous dispositius i programes que fan la nostra feina més fàcil. Per a la majoria de Community Managers dels smartphones s’han convertit en una autèntica centraleta de comunicació.
Des ells podem revisar els perfils de les nostres xarxes socials i fins i tot configurar alertes perquè ens avisi quan es produeixi alguna novetat. Units a les aplicacions que permeten programar i actualitzar fàcilment, fan que el nostre treball sigui més còmode. Si t’interessa conèixer algunes des d’aquestes aplicacions pots consultar la nostra antiga entrada de bloc “Les millors eines gratuïtes de Community Management”.
En definitiva, el treball del Community Manager requereix una dedicació gairebé contínua, però els que realment estimem aquest treball no ens suposa un esforç. A més és una feina amb alguns avantatges importants com la possibilitat de treballar a distància o ser un dels treballs amb més demanda de feina malgrat la crisi.