COM PREVENIR LES GREUS CONSEQÜÈNCIES DE LA DESTRUCCIÓ D’UN SERVIDOR

Protección contra incendios en el CPD

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Com molts de vosaltres ja sabreu, a la matinada d’avui, ha succeït un greu incendi a la seu de OVH a Estrasburg i s’han destruït part dels seus servidors. Hores després que s’originessin les primeres flames, el fundador del proveïdor de dades francès, Octave Klaba, ha informat que els bombers ja havien extingit el foc, però que els edificis SBG1, SBG3 i SBG4 no podrien operar al llarg del dia.

L’edifici on s’ha originat el desastre, ha posat en risc els centenars de dades pròximes a aquest i per part seva, Klaba, ha llançat una recomanació als usuaris perquè “activin el seu pla de recuperació davant desastres”.

Però i la gran pregunta és…

Quin és el pla de recuperació que han de tenir les empreses, per si succeeixen situacions com aquesta?

  1. Tingues còpies de seguretat tant de manera local com en el núvol, situades en diferents destins.
  2. Tingues alternatives d’allotjament, per a poder fer ús d’elles en casos extrems.
  3. Tingues un servidor propi i dedicat, on allotjar per exemple, la informació del correu electrònic i/o les dades necessàries perquè la crisi, no afecti en les teves tasques principals.
  4. Tingues una persona de confiança en el món informàtic, que et sàpiga aportar una solució ràpida a l’instant!

Millor prevenir que curar!