18 febr. Consells perquè els teus clients obrin els teus mailings
T’has animat a enviar mailings publicitaris als teus clients però no tenen molt èxit? A continuació et donem unes quantes idees sobre per què ningú obre els teus emails i útils consells sobre com millorar la teva taxa d’obertures a les campanyes d’email Màrqueting.
1. Remitent: nom de l’empresa
Ja n’hi ha prou d’enviar correus en els quals el remitent és el nom de l’empresa. A la gent li agrada veure que darrere d’una empresa hi ha persones reals, a la gent li agrada sentir que està parlant amb una altra persona.
La nostra solució és que utilitzis:
• Nom i cognom de la persona que envia el correu
• Correus corporatius, per exemple, marta@nomdelempresa.com
Si no t’acaba de convèncer el que et proposem, sempre podem triar una solució intermèdia com posar el nom de la persona seguida pel nom de l’empresa. Per exemple: Marta – Grafix Gestió Informàtica.
2. Titular avorrit
Si vols que obrin els teus emails, hauràs de currar-te el títol. La pregunta que vindrà a continuació és: com fer un bon titular?
Un bon títol ha de tenir:
• Benefici que tindrà el lector en obrir el correu.
• Una paraula súper seductora (promoció, gratis, oferta… són paraules que criden l’atenció).
• Curiositat. L’usuari ha de tenir ganes d’obrir-ho.
• Fes una promesa irresistible des del titular.
• Utilitza noms.
• Dona-li un toc personal.
• Fes una pregunta.
• Fes-ho curt.
3. Sobrecàrrega d’imatges
Sí, vols lluir les teves novetats d’una forma que cridi l’atenció, però ull. No et passis amb les imatges ja que, a part de fer que el mailing carregui molt més lent, faran que el teu missatge no arribi a l’usuari.
Dissenya un correu simple, directe al punt al que vols arribar. Les campanyes d’email màrqueting sòbries són les que té millors resultats.
4. Massa llarg
Més del 75% de les persones no llegeixen els correus, sinó que els escanegen, és a dir, que els llegeixen en horitzontal. Si has fet un mailing infinit, a la gent li donarà pal llegir-li-ho i passarà de llegir-ho.
Com haig d’escriure?
• Sigues precís.
• Intenta causar intriga perquè el lector vulgui seguir llegint.
• Utilitza titulars per dividir contingut.
• Agrega alguna imatge o estadística per fer-ho més digestiu, si és necessari.
5. Llistes d’enllaços
NO! No enviem un llistat d’enllaços a la nostra web. Ja sabem que vols que atreure visitants a la teva pàgina corporativa però, no et passis! Busca l’equilibri. Posa un o dos enllaços o posa botons de Trucada a l’acció que et donin conversió.
6. Vendre a qualsevol preu
Sigues una mica murri, que no et vegin el llautó a la primera. No volem que l’usuari senti que només el volem pels seus diners. Com hem de tractar-ho?
• Enviar correus enfocats a ajudar i educar. Després ja enviarem els de venda per als usuaris interessats.
• Explicar una història i deixar la part de pagament pel final.
• Donar-li una mostra als usuaris del contingut de pagament que vols promocionar.
• Utilitzar el correu per seduir i deixar que els botons de pagament i les vendes passin a altre lloc, com una landing page.
7. Prohibit duplicar contingut
No siguis vago! Curra’t el contingut de la teva campanya d’email màrqueting. No ho copiïs d’un post que has publicat al teu blog. Adapta-ho pels teus clients.
8. No parlen amb una màquina
A la gent no li agrada llegir ni contestar e-mails que els hi ha enviat una màquina. Personalitza els teus correus. La gent vol veure que el mateix fundador o portaveu de la marca els està parlant en un to proper. Com pots fer-ho?
• Utilitza el nom del teu subscriptors per parlar-li sempre directament.
• Signa els teus correus amb nom, cognom i càrrec.
• Agrega una foto teva a la firma dels teus correus.
9. No siguis un conyàs
Has pensat alguna vegada si el que li envies a la gent és interessant o l’avorreixes? L’única solució contra això és que pensis i analitzis molt bé les teves idees abans de plasmar-les. Mira com la teva competència redacta els seus correus, llegeix el teu correu més de dues vegades i pregunta’t a tu mateix si el que estàs enviant els interessarà. En fi, pren-te el teu temps i pensa molt bé el correu que vas a manar als teus clients!