Mail Social

Consells perquè els teus clients obrin els teus mailings

T’has animat a enviar mailings publicitaris als teus clients però no tenen molt èxit? A continuació et donem unes quantes idees sobre per què ningú obre els teus emails i útils consells sobre com millorar la teva taxa d’obertures a les campanyes d’email Màrqueting.

1. Remitent: nom de l’empresa

Ja n’hi ha prou d’enviar correus en els quals el remitent és el nom de l’empresa. A la gent li agrada veure que darrere d’una empresa hi ha persones reals, a la gent li agrada sentir que està parlant amb una altra persona.

La nostra solució és que utilitzis:

• Nom i cognom de la persona que envia el correu

• Correus corporatius, per exemple, marta@nomdelempresa.com

Si no t’acaba de convèncer el que et proposem, sempre podem triar una solució intermèdia com posar el nom de la persona seguida pel nom de l’empresa. Per exemple: Marta – Grafix Gestió Informàtica.

Creació emailings per empreses

2. Titular avorrit

Si vols que obrin els teus emails, hauràs de currar-te el títol. La pregunta que vindrà a continuació és: com fer un bon titular?

Un bon títol ha de tenir:

• Benefici que tindrà el lector en obrir el correu.
• Una paraula súper seductora (promoció, gratis, oferta… són paraules que criden l’atenció).
• Curiositat. L’usuari ha de tenir ganes d’obrir-ho.
• Fes una promesa irresistible des del titular.
• Utilitza noms.
• Dona-li un toc personal.
• Fes una pregunta.
• Fes-ho curt.

3. Sobrecàrrega d’imatges

Sí, vols lluir les teves novetats d’una forma que cridi l’atenció, però ull. No et passis amb les imatges ja que, a part de fer que el mailing carregui molt més lent, faran que el teu missatge no arribi a l’usuari.
Dissenya un correu simple, directe al punt al que vols arribar. Les campanyes d’email màrqueting sòbries són les que té millors resultats.

4. Massa llarg

Més del 75% de les persones no llegeixen els correus, sinó que els escanegen, és a dir, que els llegeixen en horitzontal. Si has fet un mailing infinit, a la gent li donarà pal llegir-li-ho i passarà de llegir-ho.

Com haig d’escriure?

• Sigues precís.
• Intenta causar intriga perquè el lector vulgui seguir llegint.
• Utilitza titulars per dividir contingut.
• Agrega alguna imatge o estadística per fer-ho més digestiu, si és necessari.

5. Llistes d’enllaços

NO! No enviem un llistat d’enllaços a la nostra web. Ja sabem que vols que atreure visitants a la teva pàgina corporativa però, no et passis! Busca l’equilibri. Posa un o dos enllaços o posa botons de Trucada a l’acció que et donin conversió.

6. Vendre a qualsevol preu

Sigues una mica murri, que no et vegin el llautó a la primera. No volem que l’usuari senti que només el volem pels seus diners. Com hem de tractar-ho?

• Enviar correus enfocats a ajudar i educar. Després ja enviarem els de venda per als usuaris interessats.
• Explicar una història i deixar la part de pagament pel final.
• Donar-li una mostra als usuaris del contingut de pagament que vols promocionar.
• Utilitzar el correu per seduir i deixar que els botons de pagament i les vendes passin a altre lloc, com una landing page.

ecommerce_email_marketing

7. Prohibit duplicar contingut

No siguis vago! Curra’t el contingut de la teva campanya d’email màrqueting. No ho copiïs d’un post que has publicat al teu blog. Adapta-ho pels teus clients.

8. No parlen amb una màquina

A la gent no li agrada llegir ni contestar e-mails que els hi ha enviat una màquina. Personalitza els teus correus. La gent vol veure que el mateix fundador o portaveu de la marca els està parlant en un to proper. Com pots fer-ho?

• Utilitza el nom del teu subscriptors per parlar-li sempre directament.
• Signa els teus correus amb nom, cognom i càrrec.
• Agrega una foto teva a la firma dels teus correus.

9. No siguis un conyàs

Has pensat alguna vegada si el que li envies a la gent és interessant o l’avorreixes? L’única solució contra això és que pensis i analitzis molt bé les teves idees abans de plasmar-les. Mira com la teva competència redacta els seus correus, llegeix el teu correu més de dues vegades i pregunta’t a tu mateix si el que estàs enviant els interessarà. En fi, pren-te el teu temps i pensa molt bé el correu que vas a manar als teus clients!