25 abr. El teu ecommerce compleix la nova regulació del comerç electrònic?
Al sector de l’ecommerce, la confiança del client i la transparència de l’empresa és imprescindible.
No obstant això, cada vegada són més les persones que s’han vist afectades per diverses irregularitats a l’hora de comprar a través d’Internet. Amb l’objectiu de regular els abusos i possibles complicacions del comerç electrònic, la legislació espanyola ha publicat al BOE una nova actualització del Codi de Comerç i Legislació complementària que afecta entre altres coses a les garanties que les tendes online han d’oferir als seus clients.
Aquesta actualització de la llei té l’objectiu d’adaptar la legislació espanyola per al comerç online a les Directives del Parlament Europeu. El gran handicap d’una botiga online és que, al contrari d’una tenda física, no té la possibilitat d’interacció directa amb el client. És per això que cadascuna d’aquestes interaccions ha de ser perfecta, i pel que fa a les garanties ofertes, encara més.
A continuació us destaquem els principals punts d’aquesta nova llei:
1. Preus finals: es prohibeixen les càrregues addicionals durant el procés de compra, tret que el client ho seleccioni voluntàriament. És a dir, si s’ofereix un servei extra durant la compra (com per exemple una assegurança de viatges), aquest no pot estar seleccionat per defecte.
2. Termini de devolució o desistiment: s’amplia el termini de devolució de 7 a 14 dies naturals.
3. Informació sobre el dret de desistiment i formulari de devolució: es defineix la informació de desistiment que ha d’oferir-se al client en tot moment, i s’introdueix un formulari que ha d’omplir-se per realitzar una devolució.
4. Procés de devolució d’un producte: tant el client com l’empresari hauran de realitzar la devolució del producte i de l’import del mateix respectivament en un termini de 14 dies naturals des de la comunicació de desistiment. L’empresari no estarà obligat a la devolució de l’import de la compra fins a la recepció del producte retornat.
5. Últim pas en el procés de compra: el botó que permet finalitzar la compra realitzant el pagament ha d’indicar clarament la seva funció amb frases com “pagar ara” o “realitzar pagament de la comanda”, en cas contrari el consumidor podrà revocar el contracte.
6. Telèfon d’Atenció al client: per als casos en els quals l’empresari ofereixi un telèfon d’atenció al client, una trucada a aquesta línia no ha de suposar un cost superior al d’una línia normal per atendre al client.
7. Costos d’enviament: en cas de devolució, l’empresari es veu obligat a retornar el total de les despeses d’enviament al client, tret que aquest hagi seleccionat una manera d’enviament amb un cost adicional, en aquest cas, l’empresari estarà obligat a retornar únicament el cost d’un enviament normal.
Si necessites més informació sobre la regulació legal dels ecommerce, truca’ns al 902 00 25 30 o envia’ns un correu electrònic a grafix@grafix.es. Els nostre assessors legals et podran guiar i evitar així que caiguis en l’incompliment de la llei i per tant, t’exposis a sancions econòmiques importants.