11 des. La campanya nadalenca es digitalitza
S’acosta Nadal, i com cada any, les previsions de vendes i les temptacions per comprar es disparen de manera exponencial. Si el 2011 el comerç electrònic ja va créixer un 19,8% a Espanya, les previsions per a aquest sector en la campanya nadalenca d’enguany són encara més optimistes:
Creixement del comerç electrònic
– El comerç electrònic a Espanya va assolir una facturació de 2.640,8 milions d ‘€ en el segon trimestre del 2012, un 13,7% més que en el mateix període del 2011, fet que suposa un nou màxim històric, segons l’últim informe de la Comissió del Mercat de Telecomunicacions (CMT). En total, es van comptabilitzar 36,7 milions d’transaccions durant el segon trimestre, fet que suposa un creixement interanual del 17%.
– En aquesta mateixa línia, una enquesta de LivePerson, realitzada a 500 compradors majors de 18 anys, indica que un 63% dels usuaris, és a dir 2 de cada 3, faran les seves compres nadalenques en línia.
(Encara que l’avanç del comerç electrònic de les botigues en línia espanyoles, la balança comercial segueix sent negativa en termes generals, i en el segon trimestre d’aquest mateix any el dèficit va arribar als 743.400 · milions d’euros.)
S’estén el pagament a través de dispositius mòbils
– Més d’un 11% de la població espanyola ja fa compres en línia a través del dispositiu mòbil, segons ha revelat un estudi de GfK per PayPal. Un 49% dels usuaris afirmen utilitzar usualment Paypal com a mètode de pagament.
– A més, segons les dades de Gartner, els smartphones ja representen el segon trimestre de l’any un 39,6% de totes les vendes de telèfons mòbils, incrementant la seva venda en un 46,9%.
– Tant els smartphones com les tablets s’han convertit en elements indispensables per les compres. Les dades del ‘Black Friday’ als Estats Units mostren que les compres des de mòbils han crescut un 68%, ocupant el 24% del trànsit a internet. El 47% dels compradors van optar pel seu telèfon, mentre el 25,6% van usar una tablet.
D’altra banda, les xarxes socials segueixen consolidant-se com la millor via d’atenció al client. El 40% dels usuaris reconeix que les usa per interactuar amb les empreses. Entre aquests, el 70% diu consultar els comentaris o articles sobre un producte a través de Twitter, i el 75% recorre a Facebook per trobar descomptes i promocions, mentre Pinterest segueix guanyant protagonisme com a font d’idees per regals.
Qüestió de confort … i diners
– Aquesta acusada tendència detallada anteriorment s’explica principalment gràcies a la comoditat i l’estalvi de temps i diners que comporta aquesta nova alternativa de compra per als consumidors.
– El client sigui majoritàriament un dels regals de forma anticipada ia través d’internet, per aconseguir així fins a un 60% d’estalvi en les compres nadalenques respecte a si les fes en botigues tradicionals, segons l’aconseguidor de productos yaysi.com. Jesús Lamberto, el seu fundador, afirma que els productes més demandats aquest Nadal seran els electrònics, com smartphones, tablets o ordinadors, les càmeres fotogràfiques i els electrodomèstics.
– Segons un estudi de la consultora Accenture, gairebé la meitat dels adults joves tenen la percepció que els preus de les botigues tradicionals són superiors als disponibles en línia, mentre que només el 23% creuen que no varien entre una i altre.
– En la banda oposada, els més conservadors argumenten que la principal barrera a l’hora de comprar en línia amb el mòbil és que els pagaments mòbils no són segurs (54%), seguit per la dificultat d’introduir les dades al mòbil (32% ).
Font: Grafix Gestió Informàtica