13 nov. Les pimes amb bloc reben un 55% més de visites a la seva web
La paraula Blog, que deriva del terme Weblog (Web + Log = Diari en línia), va ser encunyada per Peter Merholz en transformar l’expressió a la frase We Bloc. Ràpidament va ser adoptat com a nom i com a verb, entenent bloguejar com “editar o afegir una entrada al bloc d’algú”. Era 1999, i companyies i desenvolupadors començaven a dissenyar els primers programari i eines de easy-blogging. Actualment hi ha més de 100 milions de blocs actualitzats diàriament, i cada vegada són més les petites i mitjanes empreses que inclouen un en el seu web. Descobreix a continuació perquè la teva també hauria de tenir un.
En primer lloc, el sol fet de tenir-lo i mantenir-lo actualitzat regularment comporta un augment significatiu del trànsit a la web i una major visibilitat en termes de posicionament SEO. Segons un estudi de la consultora de màrqueting en línia Hubspot, les webs amb bloc reben un 55% més de visites, obtenen un 97% més d’enllaços entrants, un 126% de creixement de leads i un 434% més de pàgines indexades en els buscadors , ja que a Google li encanten els llocs actualitzats freqüentment. Certament, la freqüència és important, però encara ho és més la consistència: és preferible publicar un o dos posts de qualitat per setmana que inundar l’audiència amb desenes d’entrades que no valen res. Una altra manera de crear trànsit addicional és usant les xarxes socials, eina indispensable per difondre els continguts publicats al bloc i potenciar així la teva marca i reputació en línia. En aquest sentit, el mateix estudi també destaca un augment del 102% de seguidors al compte associat de Twitter.
El contingut de les entrades del bloc microsegmenta el trànsit gràcies a l’estratègia de tags, que connecta aquestes etiquetes amb les recerques que els teus lectors utilitzen per trobar serveis i productes com els que tu ofereixes, convertint així en clients potencials . Si ofereixes informació amb valor afegit o els resols un dubte o problema, els lectors et veuran com un referent del sector, algú a qui val la pena escoltar. Els permetràs conèixer més a fons la personalitat i l’actualitat de l’empresa i establir un feedback comunicatiu que et permetrà també a tu conèixer les seves opinions i interactuar amb ells. D’altra banda, el fet d’haver de documentar i buscar la informació abans de redactar els posts et mantindrà a l’última de les notícies i novetats més destacades del sector, així que tenir un bloc també beneficiarà la teva formació professional.
Finalment, el bloc pot esdevenir una alternativa low cost a la web tradicional. Si ets el propietari d’un negoci local sense el temps per aprendre programació ni els diners per contractar un dissenyador web, el bloc (combinat amb les xarxes socials) és el mètode més barat per difondre la identitat de la teva empresa i els teus serveis i productes. a Internet.