10 des. Mobile-Friendly, la nova etiqueta de Google per saber si un web està adaptat a mòbil
Mobile-first. Aquest és el dogma que porta repetint Google des de fa ja diversos anys.
El mòbil és el rei. Les cerques per aquest dispositiu ja estan superant a la navegació per ordinador. Perquè tinguis una referència, segons dades de RTVE d’aquest mes d’octubre, el nombre d’usuaris mòbils és de 76,2% enfront del 73,3% de PC.
Google, sempre preocupat per millorar l’experiència de l’usuari que utilitza el seu cercador, ha decidit reforçar la navegació de qualitat a través del mòbil.
Algunes de les seves actuacions han estat des de penalitzacions al posicionament web per no tenir la web adaptada a mòbils, per realitzar males pràctiques en desenvolupament mòbil (el més típic, el faulty-redirect), passant per alertar de les pàgines fetes en flash i que, per aquest motiu, no es veuran en el mòbil. Ara, intenten conscienciar-nos amb la creació de l’etiqueta de “Mobile-friendly” per a les cerques fetes amb el mòbil.
Segons Google, aquestes etiquetes facilitaran als usuaris la seva experiència mòbil. Perquè una web sigui etiquetada com Mobile-Friendly, ha de reunir les següents condicions:
• Evitar programaris i desenvolupaments no compatibles o que donen una mala experiència en dispositius mòbils, com per exemple el Flash
• Utilitzar text que sigui fàcilment llegible, sense haver de fer zoom
• Ajustar el contingut a la pantalla perquè els usuaris no hagin de fer scroll horitzontal o zoom
• Posar els enllaços, links i botons prou llunyans entre ells (o amb espai suficient) perquè puguin ser seleccionats sense problemes (evitant el que es coneix com la teoria dels dits grossos).
Aquesta etiqueta anirà implementant-se a poc a poc al llarg del món, començant naturalment per Estats Units.
Com comprovar que el meu web és Mobile-friendly?
Molt fàcil. El primer que has de fer és obrir l’explorador del teu mòbil i entrar a la teva pàgina web. Es veu bé? Carrega ràpid? La informació i seccions són clares? Aquí trobaràs la resposta. No obstant això, és cert que pot no ser suficient. Per això, Google posa a la teva disposició un test perquè comprovis si el teu web és Mobile-friendly.
Si ets dels que encara no té la seva pàgina web adaptada a dispositius mòbils, llegeix atentament això:
Evita que els teus clients vagin a la competència perquè no poden consultar el teu web través del seu smartphone. En aquest sentit, recentement s’ha publicat un estudi que analitza el comportament de 6.000 usuaris mòbils de 6 països diferents. Una de les seves resolucions és que una bona experiència mòbil, a part d’augmentar la ràtio de conversió d’objectius i millorar el posicionament web al cercador, és recomanada pel 80% d’us consumidors. Així que, a què esperes?