11 març Neix la Plataforma electrònica Baix Vallès
La nova plataforma electrònica, en funcionament des de finals de Febrer, facilita a empreses i emprenedors diferents gestions i consultes amb l’administració pública. En el projecte hi ha involucrada la Diputació de Barcelona i els municipis de Parets, Montornès, Montmeló, Sant Fost, Santa Perpètua de la Mogoda i Martorelles, a més de diverses empreses i entitats del territori.
Es tracta d’un portal a Internet que permet fer telemàticament fins a 23 tipus de tràmits amb l’administració públlica, com la comunicació prèvia d’activitat, l’ajornament d’un deute tributari o l’ocupació de la via pública. A més, combina continguts comuns a tots els municipis (com l’oferta formativa, l’agenda d’activitats, serveis de negoci en línia o tràmits amb altres administracions públiques), i propis de cada Ajuntament (tràmits electrònics, el tauler d’anuncis i la carpeta de l’empresa).
La plataforma, que pretén atraure més negocis, crear ocupació i augmentar el grau de competitivitat del nostre territori tot alleugerint i escurçan els tràmits amb l’administració pública, afronta el repte que suposa “canviar els hàbits dels empresaris i captar usuaris”, en paraules del president de l’Agrupació d’Industrials del Baix Vallès, Joan Moretó.