18 juny Tendències de màrqueting online a les PIME
Per a la majoria de les PIME tenir presència a Internet s’ha convertit en una necessitat pel fet que cada vegada són més els usuaris que utilitzen la xarxa per trobar informació sobre les empreses de la zona, buscar la seva localització, comparar els seus productes o serveis, cercar opinions d’altres persones, etc.
Per això és important que les petites i mitjanes empreses desenvolupin una òptima estratègia de màrqueting en línia per atreure i fidelitzar clients a través de la xarxa. Conèixer les últimes novetats i aplicar abans que la nostra competència ens permetrà generar noves oportunitats de negoci. Per aquest motiu en aquest article volem compartir les principals tendències en màrqueting en línia que creiem que es produiran en el sector de les PIME:
Servei de màrqueting en línia 360 º . Les empreses demanen cada vegada més un servei que cobreixi totes les seves necessitats en la xarxa. Les PIME cada vegada més necessiten una agència o especialista que els ofereixi una visió global de màrqueting en línia com ara la gestió de les xarxes socials, el posicionament web, la publicitat en línia, etc.
Camí a un posicionament social (SEO + Social Media) . Per a un bon posicionament web cada vegada són més importants les interaccions en les xarxes socials que té la nostra empresa. Per això cada vegada és més necessària una estratègia integrada de posicionament web i social media.
Invertir en les petites pantalles . El nombre de smartphones i tauletes al mercat està creixent a un ritme espectacular. Això implica que les PIME han d’adaptar la seva estratègia en línia (aplicacions, web mòbils, etc.) A les petites pantalles per no perdre oportunitats.
El pagament a través del mòbil . A la pregunta “amb efectiu o amb targeta?” Aviat se li afegirà una tercera opció, la del mòbil. Les tecnologies de pagament amb dispositius mòbils ja s’estan provant en alguns països i es preveu que aviat arribin al nostre país. Les PIME hauran d’adaptar la seva infraestructura a aquesta nova forma de pagament.
Explosió de la compra en línia . Gràcies les millores en la seguretat de les compres en línia cada vegada més usuaris s’animen a adquirir productes a la xarxa. Això fa que cada vegada més empreses opten per obrir una botiga d’E-commerce com a canal de venda alternatiu al físic o simplement com un negoci nou.
Ús de les xarxes socials com a servei d’atenció al client . La presència de moltes petites i mitjanes empreses en xarxes socials permetrà consolidar aquest canal com una eina d’atenció al client més personalitzada i eficaç.
Aposta pel vídeo . Moltes persones prefereixen mirar un vídeo de llegir el contingut de text d’una pàgina web, així ho demostra un estudi que demostra que un 70% dels internautes consumeixen vídeos setmanalment. Per aquest motiu les PIME hauran d’apostar cada vegada més pels reportatges de vídeo per “conquerir” als seus clients d’una manera més amena i atractiva.
Importància de la localització . Plataformes com Foursquare o Google Places permeten situar al teu negoci al mapa. Per a qualsevol empresa és i serà cada vegada més important utilitzar els avantatges de la localització per captar els potencials clients de la zona.