07 maig 5 consells per tenir un web social i millorar el posicionament
Molts experts en posicionament web coincideixen que el contingut compartit en les xarxes socials pels teus contactes cada vegada serà més important per col · locar les pàgines web en les primeres posicions dels cercadors.
De fet, aquesta tendència cap a la recerca social ja es pot veure reflectida en el nou projecte de Google: “Search plus your world“. Es tracta d’un sistema de recerca molt més personalitzat que catapulta a les primeres posicions les pàgines web compartides pels teus contactes a les xarxes socials, especialment Google+, però també amb Twitter, Facebook, Linkedin, etc.
A més, amb els darrers canvis en l’algoritme de Google els enllaços compartits en les xarxes socials cobren importància. Encara que no tenen la mateixa força que els enllaços externs provinents d’altres webs, també són importants per determinar el posicionament d’un web.
Per aquest motiu, seguir una bona estratègia a les xarxes socials i tenir una pàgina web optimitzada per facilitar que els usuaris comparteixin el teu contingut són dos factors essencials per assegura’t un bon posicionament. En aquest article ens centrarem en el segon punt, concretament en aquells elements bàsics que cal tenir en compte per a disposar d’una web més social:
1. Botons de les teves xarxes socials a la pàgina principal
És important que els usuaris puguin trobar fàcilment les xarxes socials en què estàs present. Col · loca estratègicament en un lloc visible de la pàgina principal del teu web els enllaços perquè puguin començar a seguir-te.
2. Bloc o apartat d’actualitat
Publica periòdicament informació interessant al blog perquè els teus lectors comparteixin els teus articles. A més, de cara al posicionament, Google premia les pàgines que renoven el seu contingut assíduament.
3. Botons per compartir els teus articles a les diferents xarxes socials
Facilita que els usuaris comparteixin el teu contingut a les xarxes socials mitjançant els botons per compartir en cada article. Si disposes d’una botiga en línia també és molt recomanable que els posis a cada producte.
4. Visualitzadors de Twitter i Facebook
És molt interessant que incloguis d’un feed de Twitter i / o Facebook a la teva pàgina principal perquè els usuaris puguin veure les teves últimes actualitzacions sense sortir de la teva pàgina web.
5. Eina de newsletter
Una altra via per fer arribar el contingut que produeixis als teus clients és mitjançant les newsletters. Pots afegir l’opció a la pàgina d’inici perquè els usuaris, introduint el seu email, puguin inscriure al teu butlletí de notícies.