Consells per construir una identitat corporativa d’èxit

La identitat corporativa és una de les parts més importants de tota l’estratègia de Brànding. Això és degut al fet que la identitat és l’encarregada de fer que la teva marca tingui personalitat i pugui diferenciar-se de la resta de competidors.

Desenvolupar una estratègia d’identitat corporativa no és una cosa del que puguem crear de la nit al dia, més bé, és un procés a seguir. És per aquest motiu, que et facilitem cinc consells que t’ajudaran a entendre la importància del procés de la construcció de la teva identitat corporativa.

Consells per crear una identitat corporativa

1. Començar per l’essència de la marca

Per poder impulsar la creació d’una identitat corporativa primer has de començar pel més bàsic, l’essència de la marca. És a dir, els valors, la missió i la visió de l’empresa, doncs aquests serán els eixos rectors del procés.

2. Crear la imatge corporativa

Tota identitat va de la mà amb una imatge doncs aquesta és la materialització de tot allò teòric redactat al manual de marca. La imatge corporativa està formada per diferents parts com els colors corporatius i el logotip.

3. La veu i l’estil de la marca

Al món hi ha tota mena de marques, des de les que són més formals i serioses fins a les juvenils, que parlen com tu i com jo. A això se’l coneix com a veu i estil de la marca i forma part de la seva personalitat.

4. Una estratègia de comunicació

Perquè les persones comencin a associar la teva identitat amb la teva empresa cal fer servir una estratègia que permeti comunicar el que fas i com et distingeixes. En tot procés de brànding, la comunicació entre la marca i les persones és molt important.

5. Treball constant i paciència

Una cosa que has de tenir al cap és que la identitat corporativa no sorgeix de la nit al dia. Més aviat es tracta del resultat de la suma de molts esforços i accions de màrqueting, Branding, planejament, disseny i fins i tot del departament de vendes.

A Grafix comptem amb un equip creatiu que escoltarà, crearà i gestionarà la teva identitat corporativa de la millor manera, complementant amb tots els serveis essencials com és la comunicació, disseny i estratègia.