Empresa: l’art de concebre el manteniment informàtic com una inversió

El manteniment informàtic consisteix en totes aquelles accions que tenen com a objectiu assegurar un correcte funcionament del sistema informàtic, tant de maquinari com de programari. A nivell d’empresa això es tradueix en la instal · lació i reparació d’equips informàtics, la reparació d’equips i accessoris, la configuració i actualització del programari, el manteniment dels servidors, la seguretat informàtica, etc.

El manteniment informàtic per augmentar la productivitat de la seva empresa

Hi ha estudis que indiquen que les empreses dediquen una mitjana de 100 hores a l’any per empleat a solucionar incidències relacionades amb la informàtica. També està demostrat que gairebé el 80% d’usuaris que visiten una pàgina web i no funciona, no torna a visitar-la.
Aquestes dades demostren que per a qualsevol empresa, ja sigui una gran multinacional o una PIME, un bon assessorament i posterior servei de manteniment dels equips informàtics suposa un important estalvi en temps i diners.

Val més prevenir que curar

Molts directius i propietaris encara conceben el manteniment informàtic com un cost extra en comptes de com un cost fix. És a dir, en molts casos únicament només es recorden de contractar els serveis d’una empresa especialitzada en el manteniment informàtic quan succeeix algun problema i ja s’ha perdut bastant temps en intentar solucionar.
Per aquest motiu, en cas de no disposar d’un tècnic informàtic a l’empresa, és recomanable contractar un servei de manteniment informàtic diari. Un servei d’aquestes característiques permet abaratir els preus de les reparacions, prevenir possibles problemes (per exemple la pèrdua de les dades emmagatzemades), una reparació més ràpida dels equips i un estalvi en el temps invertit dels teus treballadors a intentar solucionar aquest tipus de problemes.

En definitiva, veure el manteniment informàtic com una inversió de ben segur beneficiarà la productivitat de la nostra empresa i permetrà estalviar en despeses.