18 set. En social media, un imatge també val més que mil paraules
Les principals xarxes socials cada vegada aposten més pels continguts visuals. Un exemple són el recents canvis en el timeline de Facebook per donar més rellevància a les imatges o l’imparable èxit de plataformes com Pinterest o Instagram.
El motiu és que les imatges aconsegueixen captar més ràpidament l’atenció dels usuaris, són continguts amb més possibilitats d’esdevenir virals i generen un major engagement. Per tant, la utilització d’imatges adequades en una estratègia de social mitjana pot ser un element clau per al seu èxit
En aquest sentit, Hubspot ha publicat un article (bastant en diversos estudis) on explica raons de perquè és tan important apostar pel contingut visual. Algunes dels arguments són els següents:
– Gairebé el 90% de la informació que transmet el cervell es visual i les imatges es processen 60.000 vegades més ràpid en el cervell que el text.
– El 40% dels usuaris respondrà millor a la informació visual que en el text.
– Els blocs que utilitzen infografies tenen un 12% més de trànsit.
– Facebook, després d’introduir els nous canvis en el seu timeline on es prioritzava el contingut visual, va registrar un augment del 65% engagement en els continguts publicats.
– Pinterest genera més trànsit cap a les pàgines web d’empresa que Google+, Youtube i Linkedin junts.
– El 21% d’usuaris de Pinterest ha comprat un producte després de veure-ho a la xarxa social.